tågresan igår

hejhej! Är i Södertälje nu. Var nära att jag inte kom iväg igår!

 Eftersom att jag tappat bort mitt bankkort så kan jag inte köpa biljett från en sån där automat som jag brukar. Men i luckorna där man betalar kontant så stängde dom 18.00 och jag kom dit 18.15 !!! Fick lov att försöka muta nån att "köpa ut" biljett från automaten genom att ge dom extra pengar men det var bara massa bitterfittor där och dom vägrade. :S  Fast till sist fick vi iaf hjälp från nån som jobbade på pressbyrån men hon var handikappad och sa att vi inte kunde boka biljett hela vägen fram?! What lixm?! Vi har alltid kunnat det förut:S  Sååå det blev en onödigt dyr resa hit med tanke på att jag åker hem redan i morgon.

Sen på tåget så fick vi "egen lyxm kupé" HAHA.. Satt där och lät valparna få ett eget säte. Så kom killen som kollade våra biljetter. Han stannade kvar aaaaslänge för att hälsa på hundarna. Kort efter kom en av kontrollantens kollegor (också kille) och ba "aa fick höra att ni hade valpar här, och det kan man ju bara inte motså att komma och hälsa på"  haha.. så var han kvar där och pratade med oss i evigheter innan han stack.  Sen ytterligare en stund senare så kom det en as grinig gammal kärring (hon jobba också på tåget) och ba "TA NER HUNDARNA FRÅN SÄTENA OCH DINA FÖTTER OCKSÅ! JAG VET INTE HUR DU GÖR HEMMA MEN DET SKITER JAG I HÄR PÅ TÅGET ÄR DET VÅRA REGLER!!" Haha, sure att man kanske inte fick ha det så men hon verkligen stod där och skällde?! Hahah..  Och dom andra två kontrollanterna hade ju inte sagt ngt?

Ajaaaa kom fram as sent igår så gick typ bara å la mej i min renbäddade säng. (: Sovit bättre än på länge i natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0